In 2009 zijn we begonnen met de motorspuit aanhanger, deze was al aangeschaft voordat de KLF daadwerkelijk was gekocht. Eigenlijk waren we alleen opzoek naar een motorspuit voor achter in de brandweerbus maar de prijs van deze combinatie was dermate aantrekkelijk dat we besloten om de gehele MSA aan te schaffen, bijkomend voordeel was dat de pomp niet perse in de pompruimte van de brandweerbus geplaats hoefde te worden.
Dat onze kennis van brandweermateriaal toen nog niet zo heel groot was blijkt wel uit het feit dat de aanhanger niet direct in brandweer staat verkeerde en ook de pomp had zijn mooiste tijd gehad en dus moest er danig werk verzet worden gelukiig was de technische staat een stuk beter.
Met schuurschijven, staalborstels en vooral veel geduld namen we de aanhanger onderhanden en werd deze ontdaan van de overvloedig aanwezige roest. Hierna deed een blik ijzermenie de aanhanger al een stuk opknappen. Na wat plaatjes kijken op internet waren we er al snel achter dat er de nodige onderdelen op de aanhanger ontbraken, korven voor de slangen bijvoorbeeld waren niet aanwezig, die zelfde plaatjes leerden ons ook dat er behalve een pomp en een slang nog veel meer materiaal ontbrak.
Na een aantal stukken zelf weer te hebben gemaakt begon de aanhanger dan ook langzaam maar zeker op een lege MSA te lijken om verder uit te groeien tot een volwaardig beladen aanhanger.
In 2012 naar aanleiding van de vernielingen aan de KLF verdween de Ziegler pomp (TS 16/8) definitief achter in de pompruimte van de KLF en raakte de aanhanger in onbruik wachtend op een nieuwe taak of het terugplaatsen van een pomp.